Friday, January 14, 2011

seakan MIMPI disiang hari. :)

kejadian yg berlaku pd hari ini.mcm mimpi plak, tetibe da ade dirumah, setelah beberapa jam shj masa dihabiskan di kangar. 
memula nak pi kangar, ketinggalan bas. terpaksa lah naek teksi bersama madiha ilham ke kangar. 
awatif n hidayah da tunggu kat kangar, klu lmbt takut mereka tunggu. sesampainye di the stor. kne jalan kaki smpy ke bus stop. fuh sgt pnt. tapi msh gagah lagi.. :D :D
beli tiket.. cawik tiket awi jumaat malam sumenye da abez.. huwaaa... :(( 

so kami beli tiket sabtu malam, bas mayang sari.. huhuhu.. pes time nih nak naek bus mayang sari. laju ke tak hek?? biarlah selamat pulang ke tanah air. rindu sudah pada family tercinta. :)
da beli tiket, pi pulak ke 1st touch. tapi tyme tuh rsenye ok lagi kut. xdew tanda2 yg menunjukkan tidak sihat. da beli buku latihan. then gerak ke Aneka, beli lahh coklet. hehe.. naek tingkat ats. kepala ku sudah mulai pusing. fikiran x menentu, jalan terhunyung hayang. Mengapakah? ku tetap menggagahkan diri berjalan disekitar tempat tersebut. biasalah tmpt biase yg slalu gi ialah "baju baby".. hehe.. cantik2 bajunye.. ok lah. tyme pi kat dorg.. ade bau sumthing yg membuatkan ku rasa spt sukar utk bernafas.. aku mulai sesak nafas. cuba utk mencari tempat yg selesa. aku mulai duduk disitu. kepalaku mulai pening, sgt pening. n ttibe jek aku bermimpi sesuatu spt org memanggilku. iye.!! mmg aku disedarkan oleh promoter + kwn2ku. "mereka bertnya : shida, hang ok ka? takpe2 aku call teksi, kita pi hospital!"
"promoter kata: bwk die pi hospital, takut die kne kancing gigi @ sawan!!"

tapi tyme tuh rsenye mataku berpinar, susah tuk berjalan rse cm org yg bawu pas mabuk. aku mengendahkan perbualan mereka krn sgt tak tahan. rse cam nak tido jek. kwnku mengangkatku n membawaku turun kebawah. sesampainye didpn gerai menjual waffle, aku cbe menggagahkan diri utk berpijak dibumi yg nyata. tapi apakan daya badanku lemah longlai n aku tumbang lagi. aku x berdaya n kwn2ku membawaku ke klinik n mereka menjerit "tolong2 kwn sy pengsan!". tp tyme duduk uh rsenye aku un berMimpi lg(pengsan).n disedarkan oleh beberapa org n doctor. haha.. jadi pesakit sebentar, duduk di kerusi roda. Haha. klako. first time kut. sume nih berlaku. 


aku dibawa ke dalam bilik rawatan, nak bangun n baring un rse sgt x berdaya, ramai kut yg memapah aku utk baring. hehe. sorry,, mmg sgt x berdaya. n sgt berat nak angkat org yg pengsan. heehe.. penah kut merasainye. ekeke.. :D selepas beberapa minit. doctor tuh tnye lah knp pengsan. x makan ke. aku jwb x.. die kate jgn x mkn, pucat mke. he said in english. hehe. then doc tuh cek lahh bwtlah tekanan darah, cek kesihatan. n then die call ambulance. n x sampai beberapa minit ambulance un datang. ade ke patut ramai yg tgk aku.. hish malu2.. ekeke.. :D :D redha jek lah.. naek ambulance. n ditanya soalan oleh sorg abg ensem.. haha... best2.. aku n rakan2 dibawa ke hospital berdekatan utk rawatan lbey lanjut. sbb takut aku kena sawan @ kancing gigi.. haha. skali cek2 tadek pape. cme kurang gula dlm badan. n doc hos uh kasi vitamin c jek.. haha. then gi kedai. makan lahh roti. nasib baek xteruk. klu teruk rasenye mmg aku jd penghuni hospital tuk beberapa hari lah jwbnye.. ye r,, nak kne masuk air.. haha.. nsb baek tadek pape. i'm okey! haha. yes I am. ekeke. then kami call teksi utk hantar kami ke kangar semula n makan n balik simpang 4. to kengkawan yg cemas td. hehe.. sorry n thanx 4 everything.. :) 
sume yg berlaku sgt cepat n pantas. 


seperti mimpi yg datang menyinggah seketika memberi ruang utkku berehat sejenak.. :)
moral of the value: do not have to diet! coz it will effect u're life!:)

2 comments:

Jai said...

kalo ak ade.. leh jadi saksi kejadian. :D

Shahidah Aishiteru said...

din,,, HAHA... jahat! saksi tolong gelakkan lahh tuh... haihh.. :D :D